DoświadczenieKompetencje
Szkolenia dla oświaty
Samorealizacja i rozwój osobisty
Podręczniki
Współtworzę i recenzuję podręczniki, publikacje i pomoce dydaktyczne. Jestem autorką i współautorką książek, materiałów edukacyjnych oraz publikacji naukowych i popularno-naukowych opublikowanych w pracach zbiorowych i czasopismach dotyczących problematyki twórczości i efektywnego nauczania. Jestem:
- autorką „Neurobook junior. Mózg w akcji. 365 ćwiczeń na koncentrację, regulację emocji i efektywne uczenie się” (2024), Wyd. Charaktery. – narzędzie rozwojowe dla dzieci z zadaniami neurodydaktycznymi na każdy dzień roku. Kompletny program wspierający rozwój dzieci i młodzieży w kluczowych obszarach życia.
- współautorką i ilustratorką książki „Design Thinking dla edukatorów” (2021), Wyd. UŁ, której intencją jest inspirowanie do wprowadzania metod, sposobów i takiego stylu pracy z uczniami/studentami/uczestnikami szkoleń, które wyzwalają kreatywność własną i zespołową, są wsparciem w procesie adaptacji do zmian.
- współautorką serii książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym „Metoda i wyobraźnia. Lekcje twórczości w 1,2,3 cz.1-3 (2019), Wyd. Difin.
- autorką książek „Potrafię więcej” , kl. 1 (2020), kl. 2 (2021), Wyd. WSiP wyjątkowych publikacji dla pierwszo- i drugo-klasistów rozwijających logiczne i twórcze myślenie.
- współautorką materiałów edukacyjnych „Paka szkolnego bystrzaka”. Edukacja wczesnoszkolna, klasa 3 (2021), Wyd. WSiP.
współautorką pakietów edukacyjnych Wesoła Szkoła, Wyd. WSiP.
autorką tablic interaktywnych dla edukacji wczesnoszkolnych Wyd. WSiP. - autorką materiałów edukacyjnych dla firmy Henkel Polska Jestem Globik Wyd. AUDE nagrodzonych podczas dziewiątej edycji gali Power of Kontent Marketing Adwards za dydaktyczny aspekt, zaszczepiający najmłodszym szacunek do ekologii w przyjazny i humorystyczny sposób.
- współautorką programu nauczania i przewodników z propozycjami lekcji i zajęć kreatywności w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym „Twórcze rozwiązywanie problemów (TRP) w praktyce – Edukacja twórcza w klasie 1,2,3” cz.1-3 , Wyd. ATN oraz „Twórcze rozwiązywanie problemów (TRP) w praktyce – Edukacja twórcza w przedszkolu” , Wyd. ATN.
Artykuły
Szkolenia dla firm
Współpracowałam z takimi instytucjami firmami jak: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Uniwersytet Łódzki, Politechnika Łódzka, AUDE Custom Publishing, Sivantos Sp. z o.o, ALPLA, ID Logistics, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Teatr PINOKIO, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych i inne.
Projekty
Pracuję w ramach projektów lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych.
Jestem współtwórczynią programu i opracowań metodycznych projektu: Twórcze Rozwiązywanie Problemów (TRP) w praktyce wpisanego w strategię edukacyjną rozwoju miasta Wrocław 2014-18r – Wrocław Europejską Stolicą Kultury 2016. Jako ekspert współpracowałam z Fundacją SPIN w ramach projektu międzynarodowego „Tutoring Rodzicielski w oparciu o metodę Reggio Emilia Approach” i z Fundacją MIR w obszarze „Opracowania i wdrażania produktów dotyczących metody mnindfulness wspierających proces godzenia życia zawodowego i prywatnego w oparciu o pedagogikę Marii Montessori skierowanych do osób sprawujących opiekę nad dziećmi od lat 3-ech. Sprawowałam również funkcje eksperckie w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności Destination Imagination, imprezie będącej corocznym podsumowaniem światowego programu dla dzieci i młodzieży zorientowanego na rozwój kreatywności oraz umiejętności XXI wieku.
Doświadczenia projektowe zbieram przez niemalże całe życie zawodowe począwszy od współpracy z Uniwersytetem Łódzkim w ramach projektu „Poznać-Zrozumieć – Doświadczyć” adresowanego do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, poprzez ponad 15-letnią obecność trenerską w projekcie MSCDN Płock „Szkoła Wspierająca Uzdolnienia”, projekty Fundacji KOLOROWO i Teatru PINOKIO w Łodzi, po współtworzenie i sprawowanie roli opiekuna merytorycznego programu „EMOCje w twórczości” realizowanego przez MSCDN w Płocku, Warszawie i Ciechanowie.